2007年6月13日星期三

神经紧张

刚才,我又紧张了!

上香时,既然走错路。我在家里有练习,既然忘了。真是的!

施法器的时候还会发抖。当下,真想笑自己,好像小学生一样上台表演。天啊,我如果不紧张就会犯更少的错误了。为什么我不会像开会,演说时一样正定?可能是太重视这个学习了。我想WX老师一定很想笑,可是为了让我打下去, 她没有。

我的九钟十五鼓有进步哦!回向也打得不错。 嘻嘻。。。

回去时,在师姐们的描述下,知道上山施法器时,如果犯错,就要罚跪。我对她们说“那我现在就要学跪了,我一定会犯很多错。

我又跪不久。”她们笑了, 还说“那你还不把法器学好?”。 以防万一吗!跟何况我学习能力很慢。

1 条评论:

hoon 说...

recently saw on the drama serial 爱特别的你.

one of the counselor has reading deficiency (阅读障碍) when young. she has the problem reading her fren's name 黄月坡 and kept pronouncing as 黄肚皮.

Her classmate was so frustrated and the whole class labelled her as 'stupid' becos she cant read properly.

Her parents, thus used a colour pencil to circle the words so she would not mix up 月坡 and 肚皮.

her parents told her: you are not stupid, but you are so special, thus you need special way inorder to read~

that's remind me of my singing, haha! I'm special, so i nid a special way to learn singing.haha!

Everyone has their imperfections, as long as we work hard, we will get their one day!

i like jing si aphorism (静思语), now i lagi like 佛光菜根谭 becos 它很有层次和深度.

世界是一半一半的,有一半的人天生会唱歌,有一半的人需要努力才会唱歌.

有一半的人学法器比较快,有一半的人学得得比较慢.

as long as we work hard, we can be in the other half~:p

jia you orh!